مزاياي طراحي سايت فروشگاهي
طراحي سايت فروشگاهي داراي مزاياي متعددي مي باشد . كه در اين مقاله به بررسي كامل آنها مي پردازيم . از جمله ويژگي هاي طراحي سايت فروشگاه آنلاين اين است كه شما مي توانيد در كنار كسب و كار خود به فروش محصولاتتان در سايتتان بپردازيد و يا اينكه در سايتتان محصولات مجزا و متفاوتي را به فروش برسانيد . امروزه بسياري از صاحبان كسب و كار داراي مكاني براي فروش محصولات خود نيستند . بلكه صرفا فعاليت مجازي داشته و محصولات و يا خدمات خود را تنها از طريق اينترنت عرضه مي نمايند .
در ادامه به هشت مورد از مزاياي ساخت سايت فروشگاهي مي پردازيم .
1- مقرون به صرفه بودن هزينه :
به طور كلي راه اندازي يك فروشگاه مجازي ارزان تر از راه اندازي و اجراي يك فروشگاه فيزيكي مي باشد . زيرا نياز به مكان ندارد و حتي در منزل هم مي توان به فروش محصولات پرداخت .
2- كاهش هزينه هاي بازاريابي با هدف گيري بهتر:
راه اندازي سايت فروشگاهي مي تواند بهتر از ساير رسانه هاي معمول مشتريان را مورد هدف قرار دهد . زيرا مسلما جذب فردي كه در اينترنت به دنبال محصولي مي گردند بهتر از افرادي است كه در حال تماشا برنامه اي در تلويزيون هستند .
3- گسترش گستره جغرافيايي:
داشتن يك فروشگاه فيزيكي مشتريان صرفا از محله خود و يا محله هاي همجوار خواهد داشت . يك كسب و كار محلي با طراحي سايت فروشگاهي مي تواند محصولات خود را در سراسر كشور و يا بسته به محصول، در سطح بين المللي، به فروش برساند و اين امر فقط از طريق داشتن يك استراتژي تجارت الكترونيك امكان پذير مي باشد.
4- باز بودن فروشگاه در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز :
از ديگر مزاياي طراحي سايت فروشگاهي امكان سفارش خودكار و پردازش پرداخت، مي باشد كه موجب مي شود فروش در هر زمان از شبانه روز انجام شده و مشتريان شما مي توانند در هر زماني كه براي آنها مناسب باشد، خريد كنند.
در مقابل در فروشگاه فيزيكي در صورتي كه در هر زماني كه شما در مغازه خود نباشيد مشتريان خود را از دست خواهيد داد .
5- انعطاف پذيري بيشتر :
تغييرات در طراحي سايت فروشگاهي مي تواند بلافاصله و با توجه به مناسبت ها به سرعت انجام پذيرد . اين نيز يكي از مزاياي طراحي سايت فروشگاهي مي باشد كه نيازي به هزينه هايي بالا ندارد .
6- مشتري بالقوه گسترده تر :
تجارت الكترونيك و طراحي سايت فروشگاه آنلاين يك كانال خريد اضافي است كه قادر به جذب مشترياني است كه قبلا از شما خريداري نكرده اند.و اين امر موجب افزايش درآمد شما خواهد شد .
7- افزايش ديد براي كسب و كار شما:
با سرمايه گذاري در بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو و ارتقاء آنلاين، يك فروشگاه آنلاين براي مشترياني كه به دنبال محصولات خود هستند، بيشتر قابل دسترسي است. بعد از طراحي سايت فروشگاهي ، بايد به بهينه سازي سايت فروشگاهي تان نيز اقدام نماييد . اين مزيت سايت فروشگاهي موجب مي شود مشتريانتان به محصولات شما راحت تر دست يابند .
8- دادن اطلاعات به مشتريان :
از ديگر مزاياي طراحي سايت فروشگاهي مي تواند دادن اطلاعات به مشتريان نام برد . از طريق راه اندازي سايت فروشگاهي شما مي توانيد اطلاعاتي از كسب و كار و فروشگاه خودتان را در اختيار مشتريانتان قرار دهيد . اطلاعاتي همانند تلفن تماس ، آدرس و ....