تخته قالب بندي

طراحي سايت

تخته قالب بندي

۴۸ بازديد

در گذشته براي اين كار از تخته قالب بندي استفاده مي شد و بتن را در قالب بندي چوبي قرار مي دادند اما امروزه قالب بندي فلزي هم به وجود آمده كه موجب شده استفاده از تخته قالب بندي نسبت به گذشته كاهش يابد . اما هنوز از تخته قالب بندي استفاده مي شود .
امروزه تخته هاي قالب بندي در اجراي دال هاي بتني و تير بتني بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد .
استفاده از تخته قالب بندي داراي مزايايي نسبت به قالب بندي فلزي مي باشد . از جمله اين موارد مي توان به قيمت مناسب آن اشاره كرد . قيمت تخته قالب بندي نسبت به قيمت قالب بندي فلزي مقرون به صرفه تر مي باشد .
سرعت اجرا نيز از جمله مزايا آن محسوب مي شود . جابه جايي تخته قالب بندي به علت وزن سبك آن راحت تر مي باشد .
در رابطه با طول عمر تخته قالب بندي هم بايد توجه كرد كه بستگي به نحوه استفاده و مراقبت آن دارد و در صورتي كه شما مطابق با دستورالعمل از اين تخته ها استفاده نماييد مي توانيد عمر آن ها را افزايش دهيد .
تخته قالب بندي
 چون نقش مهمي در شكل گيري ساختمان دارد بايد از جنس مرغوبي خريداري شود . جنس نامرغوب تخته قالب بندي مي تواند ضررات بسياري وارد كند .
به عبارتي ديگر در صورتي كه جنس اين تخته مناسب نباشد و تحمل وزن بتن را نداشته باشد ، و در برابر رطوبت مقاومت نداشته باشد ، در برابر وزن بتن تغيير شكل مي دهد كه اين تغيير موجب تغيير شكل بتن هم مي شود . همچنين گاها پيش مي آيد كه تخته اي كه تحمل وزن بتن را در حين سخت شدن نداشته است واژگون شده و خساراتي را به وجود آورده است .
تخته قالب بندي در حين عمليات بتن ريزي در تماس مستقيم با آب بتن مي باشد و اين امر مي تواند موجب مكيدن آب بتن و به دنبال آن فاسد شدن بتن شود براي جلوگيري از اين كار سطح تخته قالب بندي را قبل از بتن ريزي با روغن مخصوص معدني خنثي شده پوشش مي دهند . اين روغن مانع از انجام واكنش بين تخته و بتن مي شود . همچنين عمليات جداسازي تخته از بتن را سهولت مي بخشد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.